mor ve ötesi fan sitesi | forum (Arşiv Ana sayfa) => Beslenme

Konu: Süt için, kilo verin!

Sayfa: [ 1 ] 2

rumeysa 19.01.2008 16:31:31
Süt için, kilo verin!
 
Son araştırmalar yeterli kalsiyum alımının, kalori yakılmasına yardımcı olduğunu ve yağ hücrelerinin çalışmasını önlediğini gösteriyor.


Beslenme bilimi, yaşam süresi, sağlıklı bir ömür, hastalıklara karşı korunmanın yolları, daha sağlıklı nesilleri için besinlerin önemi, hastalıkları iyileştirmede beslenmenin önemi, gıda sanayini geliştirme, besin zenginleştirme gibi birçok konuda sürekli yenileniyor her gün pekçok araştırma sonucu yayınlanıyor. Bugün bunlardan bazılarını özellikle günlük hayata uygulanması kolay olanları sizlerle paylaşmak istedim.


Süt ve kilo ilişkisi

Yeni çalışmalar süt içmenin kemiklerinizi güçlendirmekten daha fazlasını yapabileceğini söylüyor. Gerçekte kalsiyum, vücutta kalori yakılmasına yardımcı olabilir ve yağ hücrelerinin yağ yapmasını önleyebilir. Kalsiyum alımı ve kilo kontrolü ilişkisi üzerine birçok çalışma yapmıştır. Sonuçlar gösteriyor ki fazla kalsiyum tüketen kişilerin, az tüketenlere göre vücut ağırlığı daha azdır ve daha az kilo kazanımları olmuştur. Sağlık açısından en yararlısı günde 1000 miligram kalsiyum tüketmektir. En iyi kaynakları; günlük süt ürünleri peynir, ayran, süt kefir, yeşil yapraklı sebzeler, balık kıkırdakları, kalsiyumla zenginleştirilmiş yiyeceklerdir.


Erkekler ve osteoporoz

Osteoporoz genellikle kadın hastalığı olarak bilinir ancak erkeklerde de görülebilir. Oregon Üniversitesi’nin istatistiklerine göre, 50 yaşlarındaki her sekiz erkekten biri kalça çatlağıyla karşılaşıyor. Bunun da nedeni, osteoporoz. Bu tehlike, kemikleri kırılana kadar erkekler tarafından fark edilmiyor. Hem erkekler hem de kadınlar için osteoporozu engelleme, çocuklukta başlar.
Günlük süt ürünleri kalsiyumun en iyi kaynaklarıdır. Ayrıca kalsiyumla zenginleştirilmiş ürünler ve tabletler ile fiziksel aktivite de güçlü kemikler sahip olmanıza yardımcı olacaktır. Düzenli fiziksel aktivite, yürümek, dans ve tenis kemik oluşumunuza yardımcı olacaktır.


Salata yardımcı mıdır?

Kilo kontrolü ve kilo koruma stratejisi konusunda yapılan çalışmalara göre, düzenli bir fiziksel aktiviteyle beraber porsiyon miktarının azaltılması kalori alımını düşürüyor. Penisylvania Üniversitesi’nin araştırmalarına göre salatayı yemekten önce tüketmenin kişinin yediği miktara etkisi var.

42 kadın üzerinde yapılan çalışma sonuçlarına göre salatayı ilk yemek olarak fazlaca tüketen kadınlar tüketmeyenlerle kıyaslandığında, ilk yemek olarak tüketenlerin yemek alımlarında yüzde 12 azalma olduğu gözlemlendi. Araştırma sonuçlarına göre yemekten önceki düşük kalorili salata kilo kontrolünde etkili bir stratejidir.


Kahvaltıyı önemseyin


Kahvaltıyı atlamak, gün içindeki enerji seviyenizi olumsuz etkileyebilir. Kahvaltı atlamayla ilgili yapılmış 47 araştırmanın incelenmesi sonucunda kahvaltı eden çocukların etmeyen akranlarından daha iyi bir beslenme profili olduğu, kahvaltı eden kişilerin gün içinde daha fazla kalori tüketmelerine rağmen daha nadir fazla kilolu olduğu, kahvaltı yapmanın hafıza gibi bilişsel fonksiyonlar, sınav sonuçları ve okula katılımı iyi yönde etkilediği bulundu. Sağlıklı bir kahvaltının yüksek lifli ve besin değeri yüksek tam tahılları, meyve ve süt ürünü içermesi gerekir.

Balık gerçekten beyin yemeği mi?

Balık tüketmek kişiyi daha zeki yapar diye duymuşuzdur hep büyüklerimizden. Artık araştırmalar bu söylemi doğruluyor. Bu konuda bir ruh sağlığı merkezinde yaşları 65 ile 94 olan alzheimer hastalığı gelişen 800 kadın ve erkekte çalışma yapıldı. Araştırmacılar haftada en azından bir porsiyon balık tüketen kişiler ile hiç tüketmeyenlerle kıyasladığında, tüketenlerde alzheimer gelişiminin daha az olduğu gözlemlediler. Bu çalışma diğer çalışmalarda bulunmuş olan omega 3 yağ asitlerinin beyin hücreleri üzerindeki pozitif etkisini destekliyor. Omega 3 DHA, beyin hücre membranlarını sağlıklı tutması ve beyin hücreleri arasındaki bağlantıyı sağlaması yönünden biliniyor. Beslenmenize daha çok balık yağı ekleyerek beyninizi ve kalbinizi koruyabilirsiniz.

 

zencefil.mof 19.01.2008 16:52:25
valla çok süt içiyorum; ama balık yemeyi sevmiyorumm,bir de sabahları asla kahvaltıı etmemm,alışkanlık olmuşş bende

yumurta 19.01.2008 17:23:54
süt tok tuttuğu için mi kilo veriyoruz hani daha az yemeyi mi sağlar

merve_mor 19.01.2008 17:28:29
hiç süt içmem,balıkta yemem  Sad
acayip sağlıksızım ya  Sad
Osteoporoz görülür mü bende? küçükken çok tenis oynardım.geçerli olur mu?  Grin

bir_derdim_var 19.01.2008 20:07:45
Sütü sade olarak içmem ya milkshake yaparım ya nesquik Grin
Ama çok yoğurt yerim. Balık da haftada bir mutlaka yerim..


deborah 19.01.2008 20:37:22
ben genç yaşta kemik erimesine yakalancam zaten Cry..ne süt ne peynir...
ama balık severim Wink..

uyanınartık 19.01.2008 22:50:21
süt aklıma gelirse içerim yoğurt aklıma gelirse yerim of Undecided

Asi_GuzeL 12.03.2008 10:56:19
ben süt fani oldum son günlerde ama gecici bi fanlik bu Cheesy

tuğçee 12.03.2008 12:47:00
sütü ben severim , içerimde Smiley balığıda severim.

Birgül 28.03.2008 19:10:59
benim kadar süt içen yoktur herhalde.her gün hiç aksatmadan süt içerim ve çok severim. Grin balığa da bayılırım. Smiley

-Bir Derdim Var- 28.03.2008 19:23:20
sütü çok severim ama balık sevmem ya ):

*Pollyanna 30.03.2008 01:34:43
sütten tiksiniyorum, elimde değil =/

ayrıca kilo verdiriyorsa içmesem iyi olur zaten  Cheesy

derin miray 25.04.2008 16:07:01
süt içmek kilo verdiriyormuş meğer şahsen süt içmeyi çok severim bir yararı varmış demek ki Roll Eyes Cheesy

tansuuu 26.04.2008 08:06:10
ben süt´ü bos hic icemiyorum midem bulaniyor ,ama baligi seviyorum Smiley

+++KoRn+++ 14.05.2008 21:02:10
Süt süper birşey ya..sudan fazla içerim sütü..bebeklik arkadaşım süt benim..hergün mutlaka içerim çok severim.
balıklı herşey güzeldir!! Smiley


Sayfa: [ 1 ] 2