Kanserden korkan, eti kırmızı şarapla yemeli Araştırmalara göre, biftekle birlikte tüketilen kırmızı şarap, kırmızı etin kanser yapıcı özelliklerini ortadan kaldırabiliyor. BİFTEKLE birlikte kırmızı şarap içildiğinde, şarabın kırmızı etin kanser yapıcı özelliklerini ortadan kaldırdığı açıklandı. Kudüs Muse-vi Üniversitesi’nde yapılan araştırmada, bir grup fare sadece etle beslenirken diğer gruba kırmızı şarap özü zerk edilmiş et verildi. Yapılan testlerde, ete şarap eklemenin, yağlı etin midede çözülmesi sırasında ortaya çıkan iki zehirli kimyasalın etkisini büyük ölçüde azalttığı görüldü. YAĞLI etin midedeki sindirimi sırasında ortaya çıkan kimyasalların, aralarında kanser, damar sorunları ve diyabetin de bulunduğu bazı hastalıklarda etkili olduğu biliniyor. Bilim adamları, midenin, kırmızı şarabın sağlığa yararlı özelliğinin etin bazı olumsuz etkilerini nötralize eden bir “bioreaktör” gibi işlev görebildiğini düşünüyor. Şarabın yararlı etkisi, vücuttaki hücrelerin tahrip olmasını önleyen güçlü antioksidanlar olan “polifenollerden” geliyor.
http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=HaberDetay&Kategori=yasam&ArticleID=888905&Date=02.07.2008
|